Baca Di Sini Dahulu....Baca Di Sini Dahulu....Baca Di Sini Dahulu....Baca Di Sini Dahulu..Baca Di Sini Dahulu....Baca Di Sini Dahulu....

Baca di sini dahulu

Tutorial ini sekadar satu panduan biasa dalam mengemaskini blog...penulis tidak akan bertanggungjawab untuk sebarang dosa yang terhasil daripada penjanaan melalui penggunaan tutorial dalam blog ini..Harap pengguna berfikir terlebih dahulu soal dosa dan pahala sebelum membuat keputusan dalam mengaplikasikan pengetahuan yang diperoleh dari blog ini. Marilah sama-sama kita menjaga amalan kita..:)

Thursday, November 3, 2011

YM di blog

YM=Yahoo Massage..
pernah tak terfikir ada YM dalam blog??
Semua itu tidak mustahil

Bagi pandangan saya,
YM merupakan satu saluran terus 
antara penulis blog dengan pengunjung yang datang ke blognya.

Bagi yang menjadikan blog sebagai
lapangan bisnes,
saya sarankan agar 
diwujudkan ruang YM

kenapa???

sebab anda boleh berinterasi secara langsung dengan pengunjung blog antara
dengan syarat YM anda dan pengunjung anda 
on sewaktu blog anda dibuka


Jadi..mari kita pelajari caranya

Langkah 1: Wujudkan akaun YM 


Langkah 2:  Search laman web berikut


Langkah 3: Klik Create a Pingbox (seperti dalam box merah)


Langkah 4:  Edit 

pertama: tekan Ping box (box merah)
kedua: edit (box hijau)
ketiga: hasilnya dalam box kuning

dah siap tekan button next yang ada di bawah

Langkah 5: Copy html (dalam box merah)

Langkah 6:  Masukkan Html

Cara memasukkan htm



Terima kasih kerana sudi melihat tutorial yang tidak seberapa daripada saya ini...saya menulis sekadar berdasarkan pengalaman dan pemahaman yang saya peroleh..
Saya sangat berbesar hati menerima sebarang komen daripada anda untuk kebaikan bersama..Tinggalkan sebarang pandangan atau pertanyaan di ruang komen..:)


No comments:

Post a Comment