Baca Di Sini Dahulu....Baca Di Sini Dahulu....Baca Di Sini Dahulu....Baca Di Sini Dahulu..Baca Di Sini Dahulu....Baca Di Sini Dahulu....

Baca di sini dahulu

Tutorial ini sekadar satu panduan biasa dalam mengemaskini blog...penulis tidak akan bertanggungjawab untuk sebarang dosa yang terhasil daripada penjanaan melalui penggunaan tutorial dalam blog ini..Harap pengguna berfikir terlebih dahulu soal dosa dan pahala sebelum membuat keputusan dalam mengaplikasikan pengetahuan yang diperoleh dari blog ini. Marilah sama-sama kita menjaga amalan kita..:)

Thursday, November 3, 2011

Button Read More


Pernah tengok tak tulisan di bawah yang berada dalam kotak merah??
Itulah button Read More
Jika kurang jelas
boleh lawati blog pertama saya

Kebayakkan entri saya di blog itu
banyak menggunakan
button read more

Persoalannya macam mana nak buat???

Okey
jangan pening kepala..
mari kita mulakan
tutorial Button ReadMore


Langkah 1:
Mestilah kena tulis entri..
Tak tahu tulis entri???
Okey lihat tutorial ini

dah tulis entry
sekarang kita pergi ke tujuan asal kita
iaitu untuk buat button Read More dalam entri yang baru kita tulis

Okey saya ambil contoh dari blog pertama saya...
lihat entrinya 
yang sudah siap ditulis


Untuk membuat button readmore
tekan button seperti dalam box merah (insert jump break)
Hasilnya seperti dalam box biru



Dah siap save dan publish!

AWAS!!!
Jika dilihat secara preview, hasilnya tidak akan kelihatan!

Alhamdulliah, siap sudah

Terima kasih kerana sudi melihat tutorial yang tidak seberapa daripada saya ini...saya menulis sekadar berdasarkan pengalaman dan pemahaman yang saya peroleh..
Saya sangat berbesar hati menerima sebarang komen daripada anda untuk kebaikan bersama..Tinggalkan sebarang pandangan atau pertanyaan di ruang komen..:)





No comments:

Post a Comment